Min profilbild

Gagagagaba

Orkar inte ens kommentera dagens vägning, mer än att jag mår sjukt dåligt över den. 
 
Kollade i min dagbok nyss & tydligen var jag utan Gabapentin i typ 2,5 månader, fram tills för någon vecka sedan. Blev överraskad att det var så länge. Men ja, nu sitter jag i den lille båten igen & tänk om jag svullar på mig flera kg nu, som det blev när jag började äta Lyrica dagligen för drygt ett år sedan?? Alltså, jag vill inte!! Men jag vill inte göra mig av med Gaban heller ju... 
 
Känner mig så himla hjälplös när det kommer till maten. Eller, snarare allt jag äter som inte är mat. Allt småätande. Socker... Jag får ingen ordning & känner mig typ patetisk som envisas med att väga, räkna & skriva upp allt, när det bara går skit ändå. Vet inte vad jag ska göra, ska jag sluta med det, kcal-räkningen? Men det känns assvårt att bara släppa, gör mig smått livrädd. Tänk om jag spårar ur & sedan inte kan komma in i den rutinen igen & så blir jag fetare än någonsin? 
 
Hjälp...

Kommentarer
Postat av: N

Jag väger mer än när jag räknade, men jag mår tusen gånger bättre. Testa en månad och se om ångestnivåerna sjunker (eller stiger), det kan få flera bollar i rullning!

Svar: Ja, det känns bara som att jag måste ha en plan på nåt vis, ett upplägg. Inte ba, ät allt, hurra!!! Planera hur/vad jag ska äta. Om jag äter godis utan att räkna/skriva upp kanske jag spårar ur typ utan att jag märker det liksom. Gör jag det nu vet jag iaf hur illa urspårningen är, haha... Men ja, jag borde nog testa. Kram!
violentmoreviolent

2018-12-01 @ 03:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0