Min profilbild

Vem ääär jag?

Lyckades hålla mig nykter där i måndags när jag så gärna ville ha något för å slippa va nykter, yay. Tog den där andra halvan Imovane & gick å la mig tidigt typ. Minns inte riktigt, är ju två dagar sedan liksom!! Men vet att jag vaknade rätt tidigt igår, så det stämmer nog. Minns inte om det var då jag sov dåligt dock. Men aja, INTRESSANT, ja... 

Alltså jag & tidsuppfattning, fungerar typ inte. Om någon frågar på tisdagen hur helgen var, så kommer jag ofta inte ihåg vad jag har gjort. Tänker "Öööh...?", men svarar typ "den var lugn, var ba hemma typ", rätt safe svar liksom. 

Men sen kan jag komma på efter ett tag att det ju var i fredags jag var på den där sjuka festen där alla snortade kokain från varandras rövar!! Det kan man iofs inte säga till så många, men ni fattar, att jag har gjort något jag rätt självklart borde ha berättat om, men så är det försent. 

Eller när någon ba "men om du tänker en vecka/en månad/ett år tillbaka, hur det var då jämfört med nu...", jag ba "Öööh...?". 5/10/15 år tillbaka, DÅ kan jag börja minnas typ. Det är rätt jobbigt till & från, att ha så svårt för det där, svårt att hålla ordning på VAD som har hänt NÄR. Känner mig ofta dum, virrig & korkad. 

Har länge funderat på om det har med mina mediciner att göra. Vet att det inte var såhär när jag var liten/yngre. Det var så mycket som förändrades när jag blev sjuk & jag var så ung, svårt att veta vad som är vad, när det kommer till medicinerna t.ex. Eller när det kommer till vem jag är egentligen. Uppvuxen medicinerad inom psykiatrin liksom... 

Tagit Imovane, skriver kanske rörigt, godnatt!

Kommentarer
Postat av: MLI

Du är en av de klokaste personer jag vet om, så korkad är du inte det minsta någonstans!! Puss.

Svar: Tack! <3
violentmoreviolent

2018-01-18 @ 07:12:40
Postat av: N

Mitt minne har påverkats sjukt mycket av vissa mediciner jag käkat (särskilt cymbalta och lamictal (hette den ens så?)). Mennnnn perioder då jag krökat mycket har varit ännu värre minnesmässigt. Och kombon meds + alko + knark går ju inte av för hackor. Klart hjärnan påverkas av att befinna sig i rus mer eller mindre konstant.

Svar: Nä, precis. Imovane hjälper inte minnet heller, hehe. Skulle vara intressant att veta hur man är egentligen, helt clean från alla kemikalier.
violentmoreviolent

2018-01-18 @ 09:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0