Min profilbild

Naltrexon

Asså åååååh, orkar inte!! Sitter med en oöppnad öl på vardagsrumsbordet. Jag har verkligen megasug just nu. Testar med en halv Imo först... 

Tog en Naltrexon alldeles nyss. Tänker börja med dem igen, se om jag kan få ner mängden alkohol jag dricker. 

Det var i höstas jag slutade med dem, för att jag inte ville ha dem i min medicinlista, för då kan ju annan vårdpersonal än de på beroendepsyk se att jag har issues med alkohol & då kanske jag nekas opiater från andra läkare (för jag behöver ju det så ofta, eh??) + att Naltrexonet tar bort ruset man får av opiater (för jag tar ju det så ofta, eh??) = dubbeldåligt, tyckte jag. 

Men det var även för att det kändes som att det var lugnt, att det skulle gå bra, att det inte skulle göra någon skillnad. & skönt att göra näven med piller jag tar varje dag mindre! 

Så jag slutade ta dem & sa det till läkaren efter ett tag. Sa att det gick bra utan, att det inte gjorde någon skillnad, vilket jag faktiskt upplevde då. Så hon ba "okej" & plockade bort dem. 

Inte förrän nyligen, för ett par veckor sedan, när jag & min kille pratade om mitt drickande, insåg jag att det kanske finns ett litet samband mellan att jag slutade ta dem & att jag allt eftersom har druckit mer & mer & nu dricker stora (enligt mig) mängder varje vecka. Bra att man tänker efter ibland hörrni!! 

Eftersom jag väntade ett tag med att säga till läkaren att jag slutat så samlade jag ihop ett ganska ordentligt gäng tabletter, som jag har kvar. Så jag kan testa på egen hand i ganska många dagar innan jag eventuellt säger att jag vill ha tillbaka dem igen. Ifall det inte gör någon skillnad känns det onödigt att ha färska recept i journalen... 

Men det här känns som ett bra & vettigt beslut, för att dricka som jag gör varken kan eller vill jag. & att testa Naltrexon igen gör knappast saken värre i alla fall. 

Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: MLI

Det kommer säkert gå jättebra! Oavsett så är du bäst. Och finast. Och du är aldrig ensam. Puss! ❤

Svar: Kärlek till dig, finaste du!! <3 <3 <3
violentmoreviolent

2017-05-23 @ 08:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0