Min profilbild

Jag vet inte

Det har varit kind of tyst här, jo. Det är så att jag har blivit sjuk. Jag har fått AIDS. 

Nä, det har jag inte. Jag har bara mått väldigt dåligt en hel del senaste veckan. Bland annat har jag & min kille bråkat. Inte ba om disken liksom, utan om större grejer, som jag knappt kan sätta fingret på vad de är. 

Om jag ska uttrycka mig lite fult & hur jag ser det så är allt "mitt fel" i alla fall. I den meningen att det är jag som ställer till det, det är jag som inte kan bete mig, det är jag som skapar oro & det är jag som sitter på osäkerheten som skapar osäkerhet. 

Det är jag som blir för full, jag som tar droger på fel sätt, jag som tappar kontrollen & är elak & korkad & utan vett & det är jag som inte minns ett skit dagen efter. Det enda jag har kvar då är ånger, skuld, skam, självhat, kanske några blåmärken & kanske ett gäng bilder, som små värdelösa, äckliga pusselbitar från kvällen, natten, morgonen, dagen... 

Min kille frågar "varför?" & jag svarar "jag vet inte". 

& jag hatar det svaret, det känns fegt & nonchalant, men jag vet faktiskt inte. Vet inte exakt vad det är i min skalle som pushar mig över gränserna. Vad det är som gör att jag, när jag blir tillräckligt full/påverkad/borta, tycker att jag kan släppa allt & ba rusa mot stupet typ. Jag vill inte ha det så. 

Jag vet att jag måste ta tag i hur jag dricker, igen. Vet att jag måste knarka smartare & se till att vara såpass skärpt att jag har något slags konsekvenstänk, någon slags verklighetsförankring, något slags hjärta. 

Men det hjälper ju inte i frågan "VARFÖR?".


Kommentarer
Postat av: N

När jag "festade" p det destruktiva sättet var det för att jag inte såg någon framtid för mig själv. Jag hade i mina ögon inget värde och förtjänade därför inget bättre. Jag var tvungen att jobba mycket med att börja tycka om mig själv för att kunna sluta vara så destruktiv.
Jag önskar dig allt gott i livet, ta hand om dig! <3

Svar: Ja, nog handlar det om något annat än att trivas med sig själv allt. Låter i alla fall som att du kommit en bit på vägen. Önskar dig detsamma, kram! <3
violentmoreviolent

2017-01-20 @ 13:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0