Min profilbild

Ambitiös alkis

Sitter å velar igen, öl eller inte öl. Har en framför mig, opyst. Men veckans första vel tror jag! Varit nykter hela TVÅ dagar denna vecka, jämfört med augustis en dag/vecka. Tisdag & onsdag - ingen alko, & det utan några större skråmor.

Ofta hamnar jag i det här - plockar fram en öl & sitter i någon timme eller två & undrar hur det ska bli. Sen öppnar jag den & dricker, hehe. Grejen är bara att det gärna blir "ett gäng" istället för "ett par", när jag väl korkat upp. Men det vet ni kanske vid det här laget...

Har inte ätit Naltrexon på några veckor nu. Vet inte om jag känner någon direkt skillnad. Den ska alltså göra att välbehaget vid fylla ska minska, vilket ska leda till färre glas per tillfälle.

Förra veckan drack jag typ mer än någonsin sedan jag tog kontakt med beroendevården, men veckan innan det drack jag typ mindre än jag gjort på flera månader. Får se hur den här veckan blir.

Tänker i alla fall fortsätta utan Naltrexon tillsvidare, ifall det dyker upp Sub nån dag, heh. Nä men, det känns intressant att se hur jag klarar mig utan. Jag för ju alkoholdagbok, så jag kan överblicka mitt drickande. Ambitiös alkis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0