Min profilbild

En random historia

Mhmmm...vet inte vad jag ska skriva. Kan väl ba berätta om en grej, som gjorde sig påmind idag. Superspännande & megaintressant är det!! 


För kanske...någon månad sedan eller något hängde jag med min kompis hemma hos henne. Vi tog Ritalin & drack rödvin, lyssnade på musik & babblade, hade det trevligt nivet. 

Någon gång under kvällen kom en kompis till henne dit. Vi tre hängde typ hela natten, lyssnade på musik, pratade & drack (VAD GÖR MAN ANNARS?? Spelar Monopol eller??), hade det väldigt trevligt & så. 

När klockan var massor & det var dags att dra hem delade jag & hennes kompis taxi, eftersom vi skulle åt samma håll. När vi var framme vid hans hus skulle vi bestämma hur det skulle betalas - skulle han betala dit & jag åka hem på ny taxa, skulle jag få någon slant av honom (som inga kontanter hade), skulle jag hoppa av & gå hem? (Bor rätt nära). Jaaa, ni förstår. 

Det slutade med typ "Jamen, haka på en sväng, så kan du gå hem på ett tag", vilket jag tyckte lät trevligt, eftersom vi haft trevligt, plus att jag fortfarande var peppad av Ritalinet, hade ingen lust alls att sova. 

Hängde där ett tag, vi snackade vidare medan jag tittade på när han rökte på. Hahaha. Mitt roligaste knarkmoment ever. Jättekul att se på när någon annan knarkar :D :D :D Aja. 

Sms:ade med min kille under tiden,  som inte blev så glad. Dels för grejen att jag följde med en kille hem tidigt på morgonen & dels för att det var just den killen. Visste inte att de har problem med varandra, men tydligen är den här personen ett elakt psyko som skadar folk. Eller som åtminstone gjort det förut, enligt min kille. Jag har hört historier, men hade ingen aning att det var han. För han jag umgåtts med framstod verkligen inte så. Precis som en psykopat?

Gick hem & sov & vaknade till en tom lägenhet. Min kille var flera timmar sen hem från jobbet, så jag ringde & undrade varför. Det hela handlade om att hämnas på mig - inte berätta vart han varit/var, säga att han drack vin med en tjej & allmänt trigga igång mig. Det funkade fint & jag blev sjukt arg, eftersom min enda tanke när jag hakade på min kompis kompis hem, var att hänga en stund till. 

Min kille tog det som värsta sveket typ & jag blev arg & ledsen för att han tänkte på det på det sättet. Kände mig som världens sämsta & mest korkade person. Att jag inte fattade hur det såg ut utifrån liksom? Kände mig verkligen värdelös & påkommen, trots att jag varken tänkt eller gjort något dumt egentligen, om ni förstår vad jag menar? Jag ville bara ha roligt en liten stund till. 

Samtidigt förstår jag som sagt att det inte var det bästa draget att ensam haka på en snubbe jag bara känt i några timmar hem på morgonkvisten. Förstår min kille, att han kände som han kände & jag förstår att jag borde ha stannat upp & tänkt efter. 

Tycker bara det är sorgligt att det ska behöva vara så. Att världen är så lömsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0