Min profilbild

Kvällssuget

Nu är det jobbigt igen. Kvällarna är hemska när det kommer till alkoholsug, vet inte vart jag ska ta vägen. Måste distrahera hela tiden, slå mig själv i skallen nästan. 

För jag börjar förhandla med mig själv, börjar räkna upp de positiva bitarna med att "dricka lite", samtidigt som jag trycker undan tankar på prover & psyk & annat ångestladdat. 

Men det fungerar inte fullt ut & jag hamnar i mitten, dras åt två olika håll & det känns som att jag ska gå sönder. Sitter med en tyngd över bröstet & någonting som skriker att det måste komma ut, vilket det ju får om jag bara ger upp & "dricker lite"... 

& i ångesten stressar jag upp mig av tankar på när det ska hända. När ska jag förlora? När kommer jag öppna den där ölen? Nu? Nej... Snart? Kanske... 

& så börjar jag räkna upp de positiva bitarna igen, tills jag öppnar kylen & det slår mig i ansiktet att "JAG ÄR JU SÄMST, JAG FÅR JU INTE!!". Ibland går jag därifrån, återigen ångestfylld, med tryck över bröstet. Tills jag börjar nosa på de där positiva bitarna igen... 

Men oftast kapitulerar jag tillslut, vilket brukar innebära en stor lättnad. Jag skjuter ångesten framför mig, för när jag väl valt att ta en öl kan jag lika gärna njuta av mitt värdelösa beslut? & så blir jag full, slappnar av & mår lite bättre ett tag. 

Nästa kväll upprepar jag allt :) :) :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är glad att läsa att du börjat med naltrexon igen, tror du behöver dem.
Du beskriver det här med att dricka för mkt så oerhört bra, har definitivt fått insikter om mitt eget drickande tack vare dig. Fast en skillnad mellan oss är att jag bara dricker ensam och döljer det så gott det går... och jobbar (inte med det jag vill) och utåt sett har... ja kanske inte normalt liv, men inte ett präglat av missbruk och psyk (som jag ju oxå är stammis hos givetvis)
Men dina texter hjälper mig att se hur jävla illa min egen sits är. Samtidigt som jag kommit att bry mig om dig, du är så smart och klok och borde kunna ha ett så mycket bättre liv <3
Till sist en dum praktisk fundering... det låter som att du går till samma bolag typ varje dag.... gör du det? Beror ju på hur man bor, men jag växlar mellan typ 4-5 och tycker ändå det är piiin att handla och tänker att de ska tro jag är alkis osv,.. Vilket jag ju till viss del är men vilket de ska skita i... men hur tänker du kring det? Tycker du det är pinsamt?
Kramar

Svar: Tack för din fina kommentar, det är skönt att få respons & få veta att man inte är den enda som är normal här i livet. Hehe. Nä men, uppskattar det verkligen <3 Var så kaxig att jag gjorde ett inlägg till svar. Men du, jag hoppas du får må bra & skäms inte för det du gör, även om det är i smyg! Kramar
violentmoreviolent

2017-05-24 @ 01:50:11
Postat av: Anonym

Alltså.. TACK för detta inlägg. Det beskriver mig och mitt beteende när det kommer till hetsätning och cannabis så jävla väl. Skönt att det finns fler i samma situation, även om substanserna är olika.

Svar: Nej, jag finns här i tvillingbåten brevid <3 Ta hand om dig, kramar!
violentmoreviolent

2017-07-03 @ 18:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0