Min profilbild

Det går inte

"Jag MÅSTE gå ner i vikt!!" & "Jag MÅSTE supa mindre!!" Runt & runt & runt, om & om igen. 
 
Destruktiva, ovälkomna, hemska mantran tar över min skalle & livet kantas av ständig ångest kring dessa två saker & asså...inte konstigt att inget fungerar när allt fokus ligger på att mata mig själv med: 
 
"Jag är sämst, sämst, sämst, klarar ingenting, horfittäckelskit!!
 
Men det är typ lika svårt att sluta tänka så som det är att sluta dricka. Jag misslyckas med att sluta tänka så, dricker mer för att jag inte står ut. & jag dricker så mycket att jag inte går ner eller går upp i vikt. Orkar inte. Tar ett glas vin.
 
"Luuuuugn nurå!!"
 
Tar ett glas till, lugnar ner mig en aning & slutar bry mig. För med vinet kan jag istället fokusera på att ba jaga ruset, bli mer påverkad, känna hur jag domnar, glömma min egen kropp typ. Ibland kommer visserligen mina nyktra tankar ikapp i fyllan & jag bryter ihop. Men då blir det åtminstone en urladdning, oftast med efterföljande lugn, & inte bara ett outhärdligt gnagande. 
 
Jag kan vara glad & jag kan må bra också, men aldrig utan oro. Jag orkar inte med alla fula tankar mer, ORKAR INTE. Det finns ju ett effektivt sätt att slippa, but I don´t want to die, sååååå... 
 
SÄG BARA DÅ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0