Min profilbild

Att gå på bolaget

Fick en fråga om jag går till samma bolag varje gång jag införskaffar rusmedel i form av alkohol, om jag tycker det är pinsamt & hur jag tänker kring det. Fick lust att skriva ett inlägg & här kommer deeet; 

Det finns två bolag jag går till, för att jag knappt rör mig i andra delar av stan helt enkelt. Men det som är mitt "hemmabolag" (hahaha, asså...) ligger 13 minuters promenad hemifrån, så det är där jag handlar typ 9/10 gånger. 

Man kan väl säga att jag trappade upp mina besök rejält efter att jag slutade dricka GBL, vilket var 2011, om jag inte minns helt fel. & man kan väl säga att när 2012 kom besökte jag bolaget typ 3-6 gånger i veckan. & man kan väl säga att det fortsatte så fram till våren 2013, då jag var så pass nersupen & dålig att jag tog en överdos, överlevde & sökte hjälp. Sedan dess har jag svårt att säga med siffror hur det sett ut. Det har gått upp & ner, hit & dit, men aldrig mer än 3 ggr på en vecka, vill jag tro iaf. 

2011-2017, det är några år. Personal har bytts ut, men många av de anställda "känner" mig, en del har jobbat sen *the beginning*. Skulle liksom aldrig gå därifrån tomhänt om jag glömt mitt leg en dag. 

Tyckte länge det var pinsamt, särskilt åren då jag var där typ varje dag. Var det samma person i kassan som igår ville jag sjunka genom jorden & dö. Men idag bryr jag mig inte så mycket. Kanske för att jag mår bättre, för att jag inte är spritfet längre, för att jag är där mer sällan eller för att DET SKA DE SKITA I!!! 

Viiiiiiiiilket inte alla kan dock!! En dag, kanske ett halvår efter jag *fick hjälp* + hade gått ner en del spritkilon, utspelade sig detta i kassan ; 

Kassören: Du, pssst! Visst dricker du mkt mindre nu? 
Jag: Eeeheeaa? 
Kassör: Det syns verkligen! Flera av oss här har märkt det, det gör oss väldigt glada! 
Jag: Mhmahaaaeeeh... 

Asså, bkmvigxotdlhxpjd??? Retard av rang?? Efter DET var det pinigt ett bra tag kan jag säga. 

Men men men! I slutändan tänker jag väl att det visst kan vara pinsamt, men när det kommer till kritan så äre "fuck it & fuck them!!". Om man inte känner någon i personalen eller så, så är den enda relation man har att de ska betjäna en, hahaha. Låt dem sköta sitt & sköt du ditt, så blir allt bra typ :) :) :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sjuk jävla kommentar av kassören! Vem fan säger så i sin profession liksom. Som att någon på ens mataffär skulle kommentera en (som matmissbrukare/hetsätare) "visst äter du mycket mindre godis och socker nu? det syns verkligen!" Inte okej nånstans..

Svar: Exakt så tänkte jag också! En annan gång när jag handlade ensam sa han "jaså, är det bara du ikväll??", haha eh...? Han verkar ha problem med vissa sociala koder...
violentmoreviolent

2017-05-26 @ 17:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0