Min profilbild

Jag saknar dig

Igår var jag utan alkohol efter 18 dagars drickande. Supande. Inget "jag tar ett glas vin eller två" på kvällskvisten, snarare "jag sänker en halv, kanske en hel bag-in-box" med start klockan tre på eftermiddagen. 
 
Mådde så dåligt när jag vaknade, skakade & hade ångest. Ville inte ligga ner, ville inte stå upp. Åt en Xanor & en Imovane & det blev bättre. Men ångest ångest ångest. Hade sju folköl i kylen, men höll mig ifrån dem. Dricker upp dem ikväll istället. 
 
Livet har varit helt uppåner & dimmigt senaste veckorna, sedan en vän dog, framför ögonen oss. Eller ja, i händerna på oss kanske, för vi försökte väcka honom, få liv i honom. Vet inte exakt vilken sekund han försvann, men vi var där & det var fruktansvärt. I över en halvtimme, kanske 45 min, kanske mer, jobbade ambulanspersonalen. & vi satt där, i den lilla enrummaren med kök, & såg & hörde. 1, 2, 3, 4, 5, kanske fler adrenalinsprutor, "ingen respons". Fattade inget & fattade allt. 
 
& sedan dess har allt varit uppåner. Allt från tomt till kaos, inombords & utombords. Jag har stirrat, skrikigt, kastat & haft sönder grejer, grinat, haft ångest, velat vända mig själv ut & in. Men även skrattat.
 
Lite senare dagen det hände satt vi vänner & asgarvade, varvat med tomhet & ledsenhet. Vi köpte åtta sexpack folköl (det var söndag alltså) & körde beer bong. Det var så konstigt. 
 
Händelsen spelas upp i huvudet, om & om igen & jag greppar efter rimliga, logiska tankar som förklarar vad jag gjorde fel, vad jag hade kunnat göra, men jag hittar inga som är rättvisa. För det här är ingens fel. 
 
Jag saknar dig.

Kommentarer
Postat av: Glitter

Fy fan vad vidrigt. Något av det värsta jag kan tänka mig, att se en vän lämna alldeles för tidigt. Har levt med den rädslan så förstår kanske lite men ändå inte såklart. Kram på dig

Svar: Ja, det var hemskt & så overkligt. Kram!
violentmoreviolent

2017-04-20 @ 13:17:37
URL: http://glitterlila.blogg.se
Postat av: Glominteattandas

Jag beklagar verkligen. Det låter helt fruktansvärt. Ta hand om dig

Svar: Detsamma <3
violentmoreviolent

2017-04-20 @ 22:34:16
Postat av: Daniella 🌙

<3<3<3<3<3

Svar: <3<3<3
violentmoreviolent

2017-04-24 @ 22:01:18
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0