Min profilbild

Ett år sedan

Har backat tillbaka i mina arkiv ikväll & har fått svar på varför jag började gå ner i vikt i november förra året. Kom upp till ca 64 kg där efter sommaren & pendlade typ mellan 62-64 fram till november dårå, då hände det något.

Vad jag gjorde, vilket jag minns väldigt tydligt nu, var att jag åt för högst 1750 kcal sön, tis & tors & för högst 1500 kcal mån & ons. Helgregeln var att ligga under 2000 kcal.

Av någon anledning hamnade jag ofta under 1000 kcal/dag & det blev ett tvång att inte överskrida det på vardagarna. Plus att jag testade fasta med mandelmjölk några gånger, vilket gav resultat & triggade mig ännu mer.

En annan sak som hände var att jag blev hotad att bli av med mina Imovane pga höga alkoholvärden, så jag fick panik & minskade min alkoholkonsumtion drastiskt, för att fixa till mina värden inför ett läkarmöte.

En tredje sak som hände var att jag fick min hormonspiral utplockad & jag ställde in mig på att den gjort mig hungrigare = jag blev mindre hungrig när den försvann. Tror det mest var placebo, men det funkade ju för mig...

Det som känns allra allra svårast är alkoholen. Hur ska jag kunna minska mitt drickande, få bort/hantera suget? Vad ska jag ersätta den med?

Jag vill inte dricka såhär mycket, vill ha tillbaka balansen jag hade oktober till maj. Jag drack "lagom", hade fina värden & livet rullade på. Behövde bevisligen inte så mycket alkohol som jag & min kropp trodde/tror.

Men nu sitter vi här igen, jag & kroppen, & tror att alkohol är lösningen på så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0